Äntligen hemma

Tvätten är vikt och inlagd, nydammsugat, maten står i ugnen och en liten flicka  pussar mig hela tiden och försäkrar att hon älskar mig - underbart!!
Martin har slitit hela dagen och det syns verkligen. Kände mig riktigt välkommen!!

Nåt som gjorde mig arg däremot var att grannflickan blivit bestulen på sin cykel som under helgen stått vid Tolita station. Den har ca 10 resenärer i veckan eller nåt, mest skolungar som ska in till stan. Men någon kunde tydligen inte skilja på mitt/ditt utan tog den helt enkelt. Så onödigt och tröttsamt. Tjejen är dessutom i stort behov av den för att ta sig till sommarjobbet.

Julia fick sin gamla cykel stulen utanför farmor och farfars hus i våras. De hittade den sen, sönderbruten. Farfar är dock en händig man och fixade till den igen. Tackar vi för, pengarna växer inte på våra träd.

Kan ha liten förståelse om någon behöver låna en cykel tex till puben (inte alltid jättebra beslut som tas om man är onykter) men de måste väl inte förstöra den som tack för lånet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0