Arbete, arbete, arbete.

Vart jag än vänder mig så finns det en arbetsuppgift.

Har  äntligen tagit bort gräs och lite grus utanför stalldörren så inte den fryser fast i vinter.

Kommer in, diskmaskinen klar att plockas ur, i tvättmaskinen ligger en vittvätt och väntar på hängning.

Golvet överallt behöver både dammsugas och torkas.

En hel del blommor behöver planteras om, fönster borde putsas.

Minns inte när gardinerna blev bytta sist, över ett år sedan, om man bortser från ett snabbt besök av julgardiner i köket.

Frysen ska frostas av, innehåller mer is än mat, kylen behöver rengöring för att inte nämna ugn och plåtar......

Har dessutom mattor som skulle ha såpskurats och torkats ute under sommaren, har jag heller inte gjort!

Jag tror att det enda är att ta en bok och lägga sig på soffan. Jag är ju sjuk och ska verkligen inte förta mig, idag heller.

Kommentarer
Postat av: Anna

Va höggravid, då får du allt det där gjort, för jag tror det enda jag gör just nu är städa och städar. Idag är köksskåpen rensade, golvet dammuget och skurat. Kanske ska jag komma hem till dig och städa, hm där va en tanke. Jag gör som sagt allt för å få ut bäsen. Kram

2008-08-19 @ 18:47:43
Postat av: Kerstin

Var i närheten av dig förut...helt sjukt, förklarar när vi ses/pratar. Tänkte ringa men kom på magsjukan så jag avstod. :-o

2008-08-19 @ 19:27:07
URL: http://litenarvid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0