Elen är tillbaka

Det är tur det för attans vad livet blev begränsat när den försvann.

Toaletten kan inte användas. Vi tar upp vårt vatten ur egen brunn, år 2008 görs detta inte med hink utan med eldriven vattenpump.

Telefonen fungerar inte heller. Vi har numer bara bärbara sådana, dessa behöver el för att fungera.

Lovis kunde inte se på TV, kunde ha fungerat utmärkt ändå men Felix var inte hemma. (Det är han nu så Lovis försvann däråt för ca en halvtimme sedan)

Efter att ha pusta och suckat över hur tråkigt mitt liv var utan ström inför min käre man som jobbade hemifrån idag, tvingade han med mig till tippen för att tömma en fullastad släpkärra med skräp. Då var livet riktigt trist ett tag.

Det jobbar en kvinna där (på tippen) som har blivit mordhotad. Stod om det i tidningarna, hon har vakter med sig vid stängning.
Jag tycker inte om att man behandlar människor på det sättet, men efter att ha träffat henne vid ett par tillfällen, förstår jag varför det hände. Hon är inte service minded.

Nu är de två turtur duvorna i vår trädgård, bäst att gå ut och hålla koll. De hittar på precis vad som helst dessa två, inte så farliga grejer men lortiga brukar de bli!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0