Regnet öser ner

och på TV;n är det OS.
Jag kan på sin höjd ha intresse av att se någon final om svenskarna har medalj.chans men i övrigt är jag inte alls road.
Jag har förstått att en del människor ser till att ha semester vid dessa Olympiska spel, (norskarnas "lekarna" är mer passande tycker jag) men jag tillhör inte en av dem.

Kallt och rått känns det inne och att sätta igång elementen i augusti känns som ett stort skämt. Då finns det lite fusk att ta till;
 Varmt och mysigt på samma gång.

Julia har varit "försvunnen" hos grannen sedan igår kväll. Ringde hem henne för att vi skulle umgås lite. Hon sa "Hej" och gick upp på sitt rum. Kul tjej det där!!
Petter och hans fyra getter   Av Einar Norelius
Linn har nattat Lovis, de läser "Petter och hans fyra getter" eller någon annan spännande bok nästan varje dag. Jättebra, Linn behöver lästräning men vägrar att läsa för mig och Martin. Dessbättre ser hon inte sagoläsning som lästräning.

Ska titta i filmarkivet och se om jag kan visa något bra framför OS-bilden på TV;n.
Tyvärr finns inget godis eller annat fettbildande hemma då jag i ett anfall av "nyttiga" tankar ordentligt åkte förbi alla affärer som hade sånt på vägen hem. (och nej, seven eleven ligger inte i huset bredvid....)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0