AAAAHHhhh....

Ganska exakt två timmar in på min långa, långa ledighet gick larmet om sjukdom.

Vi hade nyss kommit på kalas hos Martins bror när Lovis skriker Färdig på toaletten. Innehållet i den var inte hårt. Nåväl, en gång är ingen gång, gick och satte mig vid bordet. Lovis tassade efter, drog Martin lite i ärmen.

- Pappa...jag har bajsat på mig...

Samtidigt, mitt emot mig utbrister Linn:

- Jag har så himla ont i magen!

Vi gjorde en snabb sorti, jag och de minsta. Lyckligtvis hade vi två bilar eftersom jag kom direkt från jobbet.

Nu har jag förhoppningsfullt tagit en näve vitpeppar-korn. Så fort jag tror att vattnet jag svalde ner med har lämnat magsäcken planerar jag att klämma till med en 12;a ren sprit. (Får väl bli julsnapsen, det är den enda rena sprit jag gillar). Visserligen krävs både tvål och sprit för att döda magsjuka men tanken på att dricka tvål känns så där kul faktiskt.

Så ha det så roligt alla ni lediga människor där ute, som har klämdagar och mysigt och kan umgås.

Jag är inte bitter!
(När jag räknar 48-timmars regeln inser jag att nyårs-festen här hemma ligger pyrt till om inte detta ger sig typ NU!)

Kommentarer
Postat av: Madelene

Ooooh, lovely... men tvålflingor då? hohoho! Hoppas ni klarar er iaf!

2008-12-28 @ 18:44:36
URL: http://maddy81.blogg.se/
Postat av: K

Fan...tycker synd om er. ALLA ä ju sjuka. Känner inte någon som inta haft spysjukan nu. :(

2008-12-28 @ 19:02:15
URL: http://litenarvid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0