Besvikelse

Lämnar magsjukan för en stund för att nämna gårdagens stora besvikelse.

Tittade på "Selma", en liten miniserie i två delar som SVT producerat. Förväntade mig något riktigt bra, deras biografier brukat tilltala mig, välgjorda, fyllda med svensk skådespelar elit. (Därtill brukar jag alltid tänka att jag får någon sorts valuta för den hutlöst dyra TV-licensen som jag är för feg för att låta bli att betala. Jag kanske vill bli politiker en dag, man kan aldrig veta).

Men nu blev jag riktigt besviken. Jag hade verkligen sett fram emot att få se en film om Selma Lagerlöf, om hennes liv, både som person och som kvinnlig författare, i en tid då kvinnor inte var jämnlika männen på något plan.

Men det handlade nästan uteslutande om hennes homosexualitet! Ärligt talat, vem är uppriktigt intresserad av hennes äventyr i sängkammaren? Inte två timmars intresse iaf.
Däremot märkte jag idag att den äldre genenrationen rent av tog illa upp. Martins morfar (snart 90 år) var upprörd över hur Tv framställde värmlands största och mest kända författare. Jag håller med honom.

Nej, jag får väl fundera igen på hur jag ska göra med den där licensen. Ska den gå till sådana här skitgrejer ser jag hellre på reklam-finansierat på någon annan kanal.

Kommentarer
Postat av: K

Exakt vad jag tänkte när jag såg avsnitt 1! Såg aldrig tvåan, men tänkte precis som du. Skitlöjligt. Och krya på er!!! Stor kram!!!

2008-12-28 @ 21:05:12
URL: http://litenarvid.blogg.se/
Postat av: Madelene

I agree!! Såg bara en liten snutt å då stod dom i ett fönster å hånglade...kanske inte riktigt sånt man ville se om Selma! Håller fullständigt med morfar!! Har magsjukan brutit ut nu?? Usch, blä å fy! Visserligen skulle jag kanske behöva ha lite magsjuka efter julfirandet men det är inte värt att ligga totalt urlakad i flera dagar...

2008-12-28 @ 22:57:14
URL: http://maddy81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0