Lugn, bara lugn

Jag har allt under kontroll, även om jag måste använda grannarna till hjälp för det som glömdes bort i affären. Citroner och rostbröd stod på listan, som låg på bänken här hemma...... Väldigt vanlig företeelse, tyvärr.

Jag har iaf gjort såserna till imorgon, har provsmakat båda ungefär 20 ggr, lika goda varje gång.

Senare ikväll ska jag göra räktårtan, den är lite trixig, gelantin är jag inte så van vid men det har gått förut så det ordnar sig nog.

Pannan är visst bara halvgalen så det löser sig, den häller bara ut en d-vla massa vatten men det går ju bra, vi är ju lediga och hinner gå och fylla på systemet i tid och otid...... Just nu känns det extra bra att vi inte betalar för veden eftersom det är varmvatten den lilla djävulen häller ut. Hå hå, ja ja.

Mus-lukten är dock kvar. Med besked.
När vi kom från stan (där jag fyndade ett par svarta byxor, det var allt) höll vi på att storkna redan i hallen av stanken. Nu hade vi emellertid inhandlat en sorts "plug in" grej (in i vägguttaget) som ska neutralisera dålig lukt samt ge vårt hem "En fräsch och trevlig doft", vi får väl se om de tänkt på att kunna kamuflera liklukt. Väntar med stor spänning på det stora miraklet. Någon gång borde ju reklamen ge det den lovar, eller?

Nu ska jag få lite mat som min käre har lagat. Mums. Bäst att ila.

Kommentarer
Postat av: Madelene

På Clas Ohlson har de som små påsar med nått medel i som liksom "äter" äcklig lukt utan att lukta själv. Vet inte hur den funkar på älgmösslik men på inpyrd rök i lastbil funkade den bra! Ett tips från mig till er!

2008-12-30 @ 19:01:17
URL: http://maddy81.blogg.se/
Postat av: Maria

Tack för tipset, får åka iväg och handla hem en pall!

2008-12-30 @ 20:46:46
Postat av: Madelene

Hehehe, det kanske vi åxxå får göra snart! Pappa hittade ett råttbo bakom diskmaskinen när han drog ut den....en massa en-och granris och papper och annat smått och gott som vi avlägsnade därifrån och ersatte med en råttgiftskub och ny isolering! Usch! Trodde det var tillräckligt kallt för att de ska frysa nu men jag kanske har fel.... GOTT NYTT ÅR!

2008-12-31 @ 12:32:50
URL: http://maddy81.blogg.se/
Postat av: Madelene

Alltså frysa när dem har dött!

2008-12-31 @ 12:33:41
URL: http://maddy81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0