Mina nyårslöften inför 2009

De senaste tio åren har jag inte haft några nyårslöften.
Men jag ska göra ett försök i år. Det som klaras klaras, det jag inte klarar för väl vara då. Jag tar inte så allvarligt på de här löftena. Sådandt jag lovar barnen, eller mitt löfte i kyrkan till Martin, är jag däremot noga med. Annars lovar jag sällan något till någon.

Här är de;

Lära mig att spara pengar (tömmer glatt kontot var månad utan en tanke på något som kallas "Framtid")

Raka mina ben regelbundet (Martin tror att han förlorat känseln i sina ben när han nuddar mina, så kan vi inte ha det)

Städa ur alla lådor före påsk. (stulet från min bror och svägerska som hade det i fjol, vet inte om de fullföljde men idén är lysande)

Umgås mer med barnen var för sig.

Allvarligt försöka sluta röka någon gång under -09

Seriöst försöka sluta äta godis framför TV;n på vardagar.

I övrigt minns jag 2008 som ett bra år. Vi höll oss friska om man bortser från min lunginflammation i mars. Lite förkylningar har svept förbi men inget allvarligt.

Vi köpte husvagn. Vi hann iaf spendera 10 nätter i den i år. Hoppas innerligt på fler turer 2009.

Barnen (de stora) var till Alcudia med farmor och farfar, en resa de njöt av för fulla drag. Martin och jag gjorde vårt bästa för att kunna njuta med dem på hemmaplan, från jobbet.....

En olycka med Lovis inblandad skakade mig i grunden. Insikten att mina barn är dödliga var lite av en chock som sitter i än. Tanken på att något av mina barn skulle försvinna till himlen före mig själv kändes otänkbar förut. På ett sätt är jag tacksam, kändes som en varning. Man får inte ta sina kära för självklara utan älska dem varje dag.

Jobb och skola har flutit på. Inget särskilt har hänt och i tider när människor blir varslade var och varannan dag är vi tacksamma att vi har våra jobb. Även om de känns motiga ibland.

Vi har umgåtts för lite med våra vänner i år igen, hoppas på mer tid och tillfällen till det 2009.

Många av våra vänner och släktingar har fått tillökning. En hel drös med fina friska barn har gjort entré, och sådant är alltid roligt.
2008 var också året vi beslutade att skaffa ett barn till. Det blir ju, trots att det inte är en vanlig graviditet, en historia som följer med in i 2009.


Ha en underbar kväll med nära och kära.

Riktigt gott nytt år på er allesammans!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0