Trött

Nu är det återigen morgon i paradiset, men jag är så trött. Väckte de stora, ut med de ännu större och sen stupande jag i sängen. Väcktes efter 40 minuter av den minsta.

- Färdig.

Finns ingen tid att dra sig på då. Hon är som ett sådant där larm som bara blir högre och högre tills man gjort vad som krävs.

Frukosten ligger nu i hennes mage och hon är frisk, nöjd och lycklig.

Jag dricker mitt kaffe och är trött, fattig och bitter.

Nu blir det stallsysslor, sen iväg till jobbet. Eftersom jag är trött idag vågar jag inte ens tänka på hur det blir imorgon bitti. Kväll-tur med efterföljande dag jobb brukar aldrig fungera som energihöjare.

Kommentarer
Postat av: K

Vi kan vara trötta, bittra och fattiga ihop om du vill. djup, självömkande suck*

2008-12-18 @ 16:28:44
URL: http://litenarvid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0