Undrar....

På väg hem från jobbet idag fick jag se något märkligt.

Troligen hade de i bilen framför varit på ett stort vauhus och köpt sig en ny resårmadrass.

Denna madrass låg på taket. När jag kom nära såg jag att föraren hade armen ut genom sidorutan och höll på madrassen.
Blev lite pirrig i magen där jag åkte bakom, kom snabbt ikapp för de körde i 70 km/h. Vad höll de på med?
Jag blev glad när det blev tvåfiligt och jag kunde köra om. Tittade noga på ekipaget när jag körde förbi.

Tro det eller ej;

Madrassen låg direkt på taket, omknuten i bakänden i railsen med något som var oroväckande likt ett skosnöre.

Framändan av madrassen var inte fastknuten alls (om nu snöret gjorde någon skillnad där bak) utan föraren höll sin hand ovanpå.
Nu är inte jag något mattegeni för att kunna räkna ut så här på rak arm vad vindstyrkan blir om man åker i 70 km/h men jag kan snabbt lista ut att karl´n som körde inte skulle ha en chans att hålla i madrassen om vinden fått tag under. Då skulle jag ha fått en madrass med trästomme framför/på mig mikrosekunden efter....

Undrar hur de tänkte, de i bilen framför?

Kommentarer
Postat av: Anonym

hhmm hhmm vågar nog inte berätta vad som hände med våran gran på väg hem.....

2008-12-27 @ 17:43:48
Postat av: Jenny

Tror du de tänkte alls??? Vilka puckon, tur att du kunde köra om!

2008-12-28 @ 09:16:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0