Uppdatering

Julen rusar förbi i rasande takt, förstår inte varför det är så.

Dagen och kvällen igår var helt fantastiska, god mat (för mycket av allt givetvis), snälla barn, snäll tomte och badtunna.

       

Ägghalvorna hade Linn gjort, jättegoda.



I morse trodde jag magsjukan hade drabbat oss, (det var illa... Så illa att jag valde att gå ut till hästarna i morgonrock och inte i overall så förstår ni) men det var nog bara Verkmästaren i magen som fått nog.... Knäck, skumtomte, rosa rostbiff, omelett, nubbe, lite rödvin, glögg; jag förstår om han hade besvärligt.

Tomten kom och Lovis var helt exalterad. Vi andra skrattade förtjust över henner reaktioner, av en slump var det strumpor i de två första paketen men hon strålade som en sol, tackade tomten översvallande och var så glad. Bäst av allt var kassa-apparaten. Hon tar betalt för allt.


Liten och nervös, tomten har kommit!


Linns bästa julklapp var ett staffli och innebandy-klubba.
Julias bästa var Sims 2 och armbandklocka.
Martins bästa karaff och vas.
Min favorit barnvakt med bio samt en kruka som Linn gjort.

Vi fick många fina och bra saker av tomten, vi har nog varit snälla!



Sopberg


Nu får vi snart besök av N o M som är hemma från Göteborgs-trakterna. Långpromenad och fika och mycket "hinna ikapp" skvaller ska utföras.

Sen bär kosan till Martins Mormor för middag.

Kanske hinner med något inlägg framöver, vi får se, imorgon börjar arbetet.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0