Vinterland

Imorse 6.30 när jag tassade ut till stallet visade termometrn på -12 grader. Månen var i det närmaste full och lyste upp landskapet, det var magiskt vackert ute. Rimfrost på varje träd och buske. Jag tycker inte om snön men den kan vara riktigt vacker.

Nu har temperaturen stigit och solen har letat sig upp, så här såg det ut för en liten stund sedan ifrån altanen:



Om en stund får vi besök av barnens kusiner, min lilla-syster och svägerska.  (Min bror jobbar och får inte följa med). Just nu heter lillebror Mio, men de har inte skickat in pappren än, det "kan dyka upp ett namn vi känner mer för". Nåväl, idag ska jag antagligen få kalla honom Mio (om de inte har bytt namn senaste dagarna)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0