"Handväskor"

Glömde berätta om kvällen igår.
Lovis ställde helt otippat upp på "småstjärnorna" (kareoke) och sjöng Lilla snigel. De två första stroferna sjöngs med en så vacker barnaröst så tårarna kom på mor. Sen kom tårarna på Lovis.... Storgråtande bars hon av scen av sina systrar. Flickan är så blyg att jag ännu inte helt återhämtat mig från chocken då hon klev upp på scen.

Dansen var ingen dans. En torr trubadur som spelade för barn 5-12 år. Vi satt därför i förtältet med gamla och nyfunna vänner.
Det var då "handväskorna" kom på tal.
"Långliggarna" (de med årsplats) har hittat ett nytt uttryck som jag helt och fullt kommer att adoptera.
Damerna, 45+, går aldrig på kvällsvisit i de andra vagnarna/förtälten utan att ta med sin "handväska" = Bag in box vinet!!
Mycket praktiskt, värdinnan behöver inte fundera på vad gästen vill ha att dricka, gästen vet att den får dricka det den tycker om.

Har f.ö hittat ett sätt att sola...Huvudet i skuggan och benen som tål allt i solen.

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Haha, dessa handväskor är oumbärliga! Tur att äldste sonen fyllt 21 och dessutom är på kryss i Tyskland nu... Han handlar åt mamma då minsann! Där kostar en bib ca 80 kr... ;)



Sköt om er!

Kram

2008-07-27 @ 20:06:07
Postat av: Madelene

Haha, den var bra! Idag har jag och min kära svägerska gått (krypit...) under vår loge på jakt efter dolda skatter, vi hittade sten, mera sten, en gammal gjutjärnsklocka, ett vagnshjul, en släde, en skev vedspis (jätteful tyvärr, annars hade den fått flytta in i vårt kök...), glasskivor, skräp, ett hål där nån har bott och en massa hässjestörar! Spännande att se vad vi kommer att hitta i uthusen! :oD Hälsa tillbax! Kram

2008-07-27 @ 22:25:25
URL: http://maddy81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0