Helvetes värme

Igår när vi kom från stranden var husvagnen 39 grader varm.
Imorse, Lovis sov till 8.30 så solen hade hunnit högt, rann svetten i pannan på mig från start. Då var vår lilla vagn redan uppe i 26 grader och nu 30.

Har soleksem någonstans på varje sida av kroppen så jag vet inte hur jag ska vända mig på stranden för att inte förvärra det hela. Sitter därför kvar i tältet - skugga än så länge - och samlar mod.

Vi har inpregnerat våra knottriga, kräftröda vikingkroppar med hög solskydds faktor. Får hoppas på det bästa. Linn är den som fått snyggast bränna hittills, hon har nåt pigment från farmor + att hon aldrig står still.

Idag kommer Lovis kusiner hit, (Julia och Linns oxå förstås) de är 4 resp 2 år så det lugn som vilar över oss nu kommer snart avbrytas. Lyckan som lyser i Lovis ögon att "min bästa Hugo och Lovisa kommer snart" får mig dock att se fram emot det!

Kanske återkommer med mer information ikväll om min hjärna inte har smält.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0