Långsjö - uppdatering

 Fisketuren igår em/kväll inbringade 12 underbara makrillar. Linn var den enda i vår familj som drog upp en egen, resten fick de på "dörj". När de kom från havet dök det upp vänner här. Vi grillade och skålade i svärföräldrarnas husvagn(Lovis sov gott hos oss),  tills mörkret föll.  Då bäddade vi ner våra gäster i förtältet där den ena, (manliga) halvan av paret frös förfärligt under småtimmarna. De kvinnliga halvan menade att han kunde skylla sig själv då han inte haft pyjamas på sig....
Idag har vi badat och solat. På av mig själv valda delar har lillgummans solskydd 20 hamnat för att undvika köttsår. Jösses vad solen stekt idag!! Men jag njuter, tro inget annat!!
Lovis har idag fått fatt i både krabbor, och här på bilden; maneten som döptes tll "Saga"... "Saga" finns inte längre i vår värld, men jag är övertygad om att hon har det gott i sin himmel.....
Efter bad och div. måsten med tvätt och liknade måsten, klättrade vi upp i "bergen". Där rökte vi makrillen från igår och sköjde ner med lite vin. Mycket gott. Låter kanske mer romantiskt rosa än det var. Lovis gav mig nästan nervsammanbrott med sina hopp över det stenhårda berget. En hel del vin rann även ut på berget med hennes hjälp osv. Nu sitter jag tyst i tältet och väntar på att hon ska somna.
De stora flickorna har med enorm säkerhet varvat vem som ska vara sur. Ingen av dem har varit på bra humör samtidigt med den andre. Dessutom har de vägrat söka upp någon av de vänner som de gått runt med de senaste dagarna, vilket resulterat i små (läs stora) utbrott från deras mor, som på nåt sätt tror att hon ger dem en lycklig barndom....
Men imorgon är de säkert jätteglada!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0