Hå och hej!

Den här dagen har gått i rasande tempo.

Först en tur till stan. Sen hem, käkade lunch, fixade stall och ridning.

Sen kom ett samtal från familjen som fått ny bebis. De kom hem igår med sitt lilla Mira troll och efter att ha beundrat henne själva i två dygn ville de ha sällskap, ville vi komma på fika möjligen...(Tycker om när folk är lika rastlösa som jag och inte var vi nödbedda direkt heller). In i bilen och i racer fart över skogen.

Åh, så fin hon är! En kopia av sina syskon, rund, varm med fjunigt huvud. Inte ett pip gav hon ifrån sig heller de två timmar vi var där.

Sen var jag elakaste mamman i världen när vi skulle hem, alla flickor lekte för fullt och hade inte minsta lust att åka, förstås. Att Lovis grät och ramlade och grät ännu mer, stärkte mitt beslut. Hon var totalt slut och hungrig. Avskyr den här tidsomställningen!! Hon somnade bums....

Linn tyckte mörkret i skogen var häftigt när vi var på väg hem. Jag stannade vid vägkanten och stängde av bilen så hon verkligen skulle få se mörker, och j-lar vad rädd hon blev!! Så nu har jag skrämt en till utan att det var meningen.......

Nu har Julia fixat mackor som snart ska in i ugnen. Sedan ska vi se Simon och Thomas, uppkrupna i soffan.

En riktigt bra dag, trots att vi varit utan make/pappa. Och imorgon bär det av till stan igen. Då ska vi flickor hitta hem till Långtäppans Lilla Prins Elliot (min kusins dotters son).  Kan bli trixit..... Men kul.

Kommentarer
Postat av: Anonym

elak igen...

2008-10-27 @ 23:49:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0