Husgud

Jag är (snart) medelålders.

Detta till trots planerar jag, tillsammans med en jämngammal vän, att dra till Arvika-festivalen till sommaren.

Allt pga Depeche Mode.

Dom kommer, till lilla, lilla Arvika. Jag tror inte de själva förstår vilken oreda de kommer att ställa till med. De säljer slut på bara några minuter till Globen och Scandinavium, som var för sig, tar in fler än vad som normalt går in på Arvika-festivalen på tre dagar....

Hoppas vi får biljetter. Vi tillhör ju den åldersgruppen som kan betala för att bara se en enda grupp, och strunta i resten av festivalen.....

Jag har dock en plan B.

Förra året ignorerade jag ca 30 mejl om att jobba som sjukvårdare på festivalen. I år kommer jag att anmäla mig på första förfrågningen. Har jag redan biljett lär denna kunna säljas på Tradera, med god vinstmarginal....

För jag tar gärna hand om nerspydda ungar, fulla ungar, gråtande ungar, borttappade ungar för att få se Den Stora Husguden, live, en gång till i livet.

Jag kan nog göra nästan vad som helst...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0