Klipp klipp...!

Min man kallar sig ekonomisk, jag tycker att han i vissa lägen är snål.

För några månader sedan köpte han sig en hårtrimmer.

- Du kan dra den här över huvudet på mig lika bra som någon annan. På två klippningar har den betalat sig.

Jovars. Visst kan jag dra den över huvudet på honom. Men lika bra som en frissa? Knappast!!

Första gången, när den var ny, hade han trimmat själv när jag var på jobbet. Höll på att svimma när jag såg honom, han hade missat att byta längd, dvs kort överallt...

Nästa gång trimmade jag bara efter sidorna, blev helt ok.

Idag var han som Bobby Ewing, massa hår överallt. Jag gav mig in i burret med liv och lust.

Hoppsan!
En mycket korthårig grop uppstod plötsligt mitt i burret. Linn och jag skrattade så tårarna kom......

Den har vassa skär den lilla oskyldiga maskinen.....

Han skulle vara en stolthet i vilket fängelse som helst ikväll. Vi är båda glada för att han hela nästa vecka ska gömma sig i skogen.

Så går det när snålheten bedrar visheten!

Kommentarer
Postat av: Annika

Pinsamt kanske men jag vet inte vem den stora "husguden" är... rodnar

MEN jag är mer än gärna med i "Julens rätt i samhället" =) Säg till när första mötet är.

2008-10-11 @ 18:54:21
URL: http://malteser.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0