Längtar bort.

Idag var nya schemat klart. Vi är kort om folk i fem veckor till.

Jag vet inte om jag orkar "sommar-tempo" så värst länge till. Blir så tröttsamt i längden att alltid gå på max.

Full fart utan att förlora säkerhet, full fart och stå vid sängarna och lyssna som om jag hade all tid i världen. Full fart varje dag och kasta i sig maten. Avsky anhöriga som bryr sig om, för att jag måste ta tiden, som inte finns, för att informera dem om deras kära.

Jag trivs på MAVA men detta går inte. Nu kommer snart en student till mig och jag vill lära ut något, inte låta denna gå som en svans efter mig.

Vad ska jag göra?

Byta avdelning, byta till ambulansen (finns inga tjänster där och jag har trots allt fast tjänst idag), plugga ett tag, byta inriktning helt?
Tittade för ett tag sen på utbildningar till trädgårdsarkitekt. Finns bara i Skåne. Ingen i familjen, absolut ingen, inte ens jag, vill bo där i tre år. Veckopendling går inte med det avståndet.


Ta familjen och åka på typ SIDA jobb? Är så hemkär att det aldrig skulle funka. Jag är för feg också.


*SUCK*


Kommentarer
Postat av: Malin D

Hej!



JAAAA byt till firmabil=)



Ja, det är rent av bedrövligt hur ni har det på mava. JObbade häromdagen och trodde jag skulle gå under..

USCH! Kan inte facket göra ngt åt en sådan här arbetsmiljöfråga?? Det är faktiskt helt sjukt!



Skåne låter låååångt bort. Men visst loclar det med byte ibland om det alltid skall var sådanan här förutsättningar...

Stor KRAM

2008-10-07 @ 19:08:43
Postat av: bror

Låter som en tidig 40 års kris.... Sida jobb!! Jag blir med... Såne e fint.

2008-10-07 @ 20:12:21
Postat av: Plinganndsken

Hilluuu! Måste bara säga att jag tror att ngt som trädgårdsarkitekt skulle passa dig som ha

2008-10-07 @ 20:19:33
Postat av: Plingan

Oj, råkade skicka halva :-)...Jo,...passa dig som handen i handsken eller vad man säger....så där har du säkert en safe future mä...Hur länge ska det fortsätta sådär på MAVA??? Usch...gött e d iaf att va ledig...Ha det gott! Kramar Ingrid

2008-10-07 @ 20:21:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0