Lego

LEGO måste vara danskarnas bästa idé någonsin.

När jag var liten älskade jag dessa små plasbitar och kunde sitta i timmar på fritids där det fanns många bitar och bygga, bygga, bygga.

Barnen här hemma har således tidigt blivit introducerade i skapandets fantastiska värld.

Härom dagen tog jag fram "små lego" till Lovis. Tyckte det var dax att avancera från Duplo. Hon fastnade. Vi hade väldigt risigt med pengar när Julia och Linn var små, så vi hade begränsat med bitar. Hälften är nu borta, uppdelat till Martins bror som fått barn sedan dess. Så jag tröttnade ganska fort.

Idag slank jag in i leksaksaffären. Köpte ett par grundpaket. Jag, Linn och Martin sjönk pladask ner på köksgolvet och började bygga.
Lovis körde dockvagn, då Linn blev irriterad när hon råkade riva lite.

Hur som helst. Lego är det enda jag verkligen vill leka med tillsammans med barnen. Jag plågar mig genom dockpåklädning, pärlplattor, dåckskåp och teckningar i vattenfärg.

Ska nog köpa massa mer Lego, nu när jag är så rik.....

Men nu ska jag slita mig, piffa mig och gå på teater med min man!

Kommentarer
Postat av: K

Ha! Lego is da shit, hur kul som helst! Ha ha, är precis likadan som dig - Lego är typ det enda jag tycker är kul. Alla andra lekar, tex sandtjafs och sånt är astrist. :)

2008-10-24 @ 20:17:27
URL: http://litenarvid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0