Nu har det gått för långt

I tjejernas skola. Har nämnt det förut men nu har det accelererat.

En av tjejernas kompisar åkte på stryk idag när han försökte gå emellan i ett slagsmål. Han blev sutten på, sparkad i huvudet och magen samt som avslutning fått ett stryptag som gjorde honom blå en stund.

Om ett stuphuvud går sönder ligger skolan 15-20 minuter från blåljusen. Känns inte alls bra. Dessa bröder slumpar ut någon att  ge sig på, kille eller tjej.

Ryktet säger att den äldste har kniv i skolan, lärarna har ingen rätt att visitera barnen. Att som förälder fantisera fram att han i nästa slagsmål drar kniv, och använder den känns inte särskilt långsökt då han uppenbarligen saknar alla andra spärrar,
Hur fan (ursäkta) kan lärarna bli fråntagna all rätt till att upprätthålla någon sorts ordning? Killens "straff" idag var att sitta inne en rast.

Lärarna har blivit rädda och vågar inte längre gå emellan.

Farfar är nu inringd som barnvakt till Lovis några timmar imorgon förmiddag. Jag känner mig inte trygg med att skicka mina barn till skolan och det ska de (rektorn) få reda på. Martin och jag tänker tillbringa några timmar i det laglösa land som kallas mellanstadiet, (dvs  skola för barn mellan 10-12 år).

Kommentarer
Postat av: Anna

Låter onödigt spännane. Inte klokt att skolan fegar ur så. Föräldrarna till denna bråkstake, har de fyttat någon annanstans, eller har de bara slutat bry sig? Inte klokt. Ni gör rätt i att gå dit!! Jag kan åka dit o var rastvakt nån dag om du vill. Jag är en jävel på bråkiga ungar!

Kram

2008-10-15 @ 20:26:55
Postat av: Maria

Anna - Delvis fegar dom, men det är också resultatet av att det ska daltas så f-bannat med ungar nu för tiden. Skicka hem dem ett tag, dra in samtliga raster, kännbara straff. Tvinga föräldrar till böter om inte ungarna sköter sig. Dessvärre handlar det här om grabbar utan fungerande vuxna, de bryr sig inte utan hejar på sina ungar.

2008-10-15 @ 20:51:44
Postat av: Madelene

Fyfaan vad läskigt....kan förstå om det inte känns kul att skicka sina barn till skolan när sånt händer! Och eftersom de är mina älskade kusinbarn så kräver jag att få obegränsat med kramar av de på Lördag! :D Annars MÅSTE du hålla dem hemma från skolan för alltid och bjuda på exklusiv hemundervisning och glass till lunch varje dag! ;)

2008-10-15 @ 21:25:52
URL: http://maddy81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0