Ny på jobbet

Som ett sista halmstrå har jag gripit tag i en ny arbetsuppgift på min ordinarie arbetsplats. Vardagen hemma är ibland rent bedrövligt svår att få ihop med ungar, idrott, bortasovande äkta män, arbetspass som börjar 6.45 när dagis öppnar 6.30 osv.

Idag går jag således inskolning som socialsamordnare. Har vägrat denna uppgift i flera år men livet ändrar sig och nu provar jag iallafall. Det ger lite mer utrymme till flex med morgontiden, vilket är den främsta orsaken till att jag kommer ha den här uppgiften 2-3 dagar i veckan.

Det som känns svårast är alla papper, (som inte finns på riktigt utan bara i datorn) som ska skickas, flyttas och justeras. Missar man något kan en avikelserapport skrivas av kommunen så man verkligen vet att man gjort fel! Beställa läkemedel blir också en ny utmaning. Alla preparat är i enheter, dvs 1 sömntablett = 1 enhet, men det kan   också vara 100 st piller i 1enhet..... Lite olika (vem är det som tänkt här liksom..) på olika preparat.

Min skräck är nu att jag ska få upp en lastpall med något svindyrt preparat av misstag...

Kommentarer
Postat av: K

Oh my god, skall du också bli soctant???? Iiii. Snart tar vi över världen!!

2008-10-15 @ 14:08:16
URL: http://litenarvid.blogg.se/
Postat av: A

Soctant!!! Moaahh du mä!

2008-10-15 @ 18:48:56
Postat av: Jenny

Du skötte dig ju riktigt bra, ser fram mot tisdag, då ska jag sitta med fötterna på skrivbordet, om inte rtg ringer och STÖR tvåtusen ggr!

2008-10-15 @ 19:31:50
URL: http://jennyssmycken.blospot.com
Postat av: bror

kommer det en pall av något lattjo för kroppen kan jag ju hjälpa till att knapra lite

2008-10-15 @ 20:29:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0