Surt

Än så länge har dagen gått fel.

Badtunnan såg lite otrevlig ut, så ingen ville bada. Helt OK. Förståeligt.

Men proppen var någon tvungen att dra ur. Linn vägrade. Julia vägrade.

Arg som ett bi klev jag i tunnan, med en skruvmejsel i högsta hugg, kedjan har gått av och man måste lirka ur den.
Det gick inte.
Hur jag än försökte. Sikten var obefintlig, kände mig fram med fingrarna, tog i men proppen var kvar. Den är dessutom placerad under sittbänkarna, måste vara konstruerat av en karl. Eftersom tunnan är full i vatten flöt jag runt som en kork, måste banta...

Medan jag flyter runt i tunnan och svär och spottar lortvatten kommer Linn ut. Hon hade fått order om att plocka ur diskmaskinen.
"- Mamma, den här gick sönder, det ramlade ner en äggkopp....."

I händerna håller hon min favorit skål, i bitar. En vit Höganäs som jag har till allt. Här blir det censur....

Nu kom Martin hem. Från altanen fick han upp proppen med hjälp av en pinne med en skruvmejsel på.

Jag är sur.

Kommentarer
Postat av: K

Tjoho babe!! Har dåligt samvete över att jag inte åkte med dig i nattbussen som utlovat...lite för många shots fick mig på andra tankar tror jag. :-o Hur som helst, hade skitkul!! Hoppas dock att det blir lite bättre uppslutning nästa gång och att vi blir fler som går ut. :-D KRAM så länge från en asseg människa... ( kuligt att kalaset blev lyckat! )

2008-10-05 @ 14:24:11
URL: http://litenarvid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0