Tids-omställning


Jag har så länge jag kan minnas svårt att förstå varför vi ska ställa om klockan två gånger per år.

Kan vi inte bara skjuta den en halvtimme till våren och sedan låta det vara så - för alltid?

Jag vet inte hur många länder som gör detta ofoget, men irriterande är det. Att dessutom på hösten ställa klockan åt ett håll så mörkret kommer tidigt på eftermiddagen, så vi inte kan vara ute alls efter skola och arbete på flera månader är totalt regelvidrigt.

Sen tänker jag på alla mjölkdjur. Där får bönderna hålla på i en vecka och vänja dem på med nya tiden. (Kor är inte så smarta, mina hästar är klara på två dygn, en halvtimme varje morgon....)

Sen är det alla småbarn som får sina mat och sovtider rubbade, Grattis alla föräldrar som i morse gick upp kl 5 istället för kl 6, var väl härligt en söndagsmorgon?!


Kommentarer
Postat av: bror

men brödkörarna va glada i morse,,,

mååånga länder e det

2008-10-26 @ 10:34:23
Postat av: A

Fattar inte heller detta resonemang!

2008-10-26 @ 12:24:22
Postat av: Annika

Håller med precis!

Gick glatt upp kl 7 då jag trodde kl var 8! Hade missat detta med vintertid. Men Malteser vaknade ju lååångt före de men vi brukar alltid ligga kvar i sängen till kl 8. Ja, i det här fallet till kl 7. Undrar hur kvällen blir.



Visste inte de om kor. Stackars bönder!!!!

2008-10-26 @ 13:54:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0