Arv

När man tittar på sina ättlingar är det alltid roligt med " hans ögon, hennes näsa, mitt  humör" osv i all oändlighet.

Idag har det dykt upp ett arv jag inte alls är särskilt glad åt. De ringde från skolan och bad mig hämta Julia pga huvudvärk. Satte mig i bilen och grunnade mest på om hon var orolig inför ett ryttartest på ridskolan i eftermiddag. Så var det tyvärr inte.

Synbortfall på ena sidan, illamående och en sån otäck huvudvärk att hon inte ens brydde sig om att jag hämtade henne i blåbyxor och gummistövlar, osminkad med håret slickat på huvudet. (Rensade ogräs, men jag brukar vara mer anständig när jag åker till skolan, tjejerna kan ju bli retade för tid och evighet för en sådan syn...)

Stackars barn, det verkar som om hon fått ärva min migrän. Kan man lämna in en protest någonstans? Allmänna arvsfonden borde kunna ta sig an sånt här....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0