Frivillighet

"Vill du sitta med i styrelsen för ridklubben? Som suppleant bara?"

Den frågan fick jag i vintras. Har suttit i styrelse förr och frågade vad mitt arbete då skulle bli.

"Vi ses nån söndag då och då, mest kaffedrickande, hahaha, och så har vi nån tävling, då de som kan och vill hjälper till"
Ärkenötet Johansson tackade ja.

Jo men tjena.

Mötenena är typ obligatoriska (även för mig som suppleant) och har hittills inte varit en enda söndag. Nej, mitt i veckan med kvällsjobb och bortavarande äkta män.
Den som inte kan vara med och hjälpa till på alla de tävlingar som är, får onda ögat av flera andra styrelse medlemmar. Jag har nämligen förbundit mig till att vara med på tävlingar när jag sitter i styrelsen...... Jaha.


I går fick jag SMS om att jag var kiosk ansvarig. När hände det???

Nu snart ska jag till ridbanan och bygga hinder inför morgondagens tävlingar, där jag då är funktionär hela dagen.
Det är fredag kväll!
Imorgon min lediga lördag
.

Eftersom Julia nyttjar ridbanan flitigt hjälper jag gärna till. Med det jag själv vill, när jag kan.
Är gladeligen där och städar och fejar, om ingen tvingar mig. Jag säljer lotter så gott jag kan, men vill inte ha fler.

Om jag inte minns fel sitter en suppleant endast i ett år, mot ordinaries två.
I så fall har jag bara fyra månader kvar -tjo hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0