Ny shopping dag!

Idag är det äntligen dax att åka till Lidgården i Sunnemo.

Lidgården är en inrednings affär, lite Boulevard, 054, hemslöjd  och lite fd Plantan, i ett mysigt trähus mitt uti i den värmlandska idyllen. I en liten dalgång ligger en näve gårdar spridda invid en sjö, runt omkring står vargskogen tät. Det känns som man flyttar sig sisådär hundra år bakåt i tiden när man sitter i bilen på väg dit.

På Lidgården har de en sorts klubb. Man betalar in en summa varje månad i ett år, (tolv personer betalar i tolv månader). En gång under året får man hela sitt årsbelopp att handla för + lite procent billigare i butiken.

Detta fick jag i julkklapp av svärföräldrarna förra året och nu är det dags att åka upp dit och välja julklapparna..... Riktigt kul!

Det är jag och min svärmor samt ett par damer till som åker, märk väl, inga barn....

Svärmor har dessutom lovat att hon ska fixa fikakorgen. Ni förstår, turerna till Lidgården är lika mycket tradition runt själva resan som nöjet med handlandet.

Allt som jag köpt där de senaste 3 åren har jag fortfarande framme. De har saker där man vill ha, måste ha, dör om man inte får....

Fjärde gången jag ska åka dit idag. Jag är förväntansfull som en barnunge!

Kommentarer
Postat av: K

Åh vad kul det låter, vill se bilder sen! Kram på dig smulan, längtar tills Det Stora Spritkalaset. Hälsningar Oseriös.

2008-09-27 @ 09:29:15
URL: http://litenarvid.blogg.se/
Postat av: Annika

Wow! De låter som en kanondag :) Vilken rolig grej. Älskar julen så allt som har med den att göra är ju underbart. Hmm blir allt lite avundsjuk!



Jodå, numera heter jag fru Fogelberg. Skriver dock fortfarande under med Lundgren. Går liksom av bara farten. Får träna lite :)



Saknar mava...!

2008-09-27 @ 11:17:34
URL: http://malteser.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0