Alla ska få sitt!

Det ska vara rättvist.

Så idag kommer en kompis till mig och en till Lovis. Så det så! Vi ska busa, skvallra och äta våfflor. Blir kanon det. Solen har redan letat sig fram mellan molnen, kvicksilvret stiger på termometern så dagen kommer bli kanon, idag med.

Inatt kom Lovis in till mig.
Jag läste den sista sidan i min bok när hon stod där i dörr-springan, i sin pyjamas med håret spretande åt alla håll och en nalle under armen.

- Mamma, jag kan inte sova i min säng.

Självklart fick hon krypa upp. Hjärtat svällde och rann över, så söt var hon. I 20 minuter. Från 23.30 till klockan 01.00 låg hon och tvinnade runt med sina knän och armbågar...... Gick visst inte att sova i min säng heller.



Nu är alla barn igång med sin frukost, få se vad de hittar på idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0