Ännu en dag

Så rusar lovet vidare, utan hänsyn till att jag gnisslar tänder varje kväll. Hemma-fru, det vore inte alls dumt.

Idag har jag haft förmiddagen riktigt ledig hemma hos brodern med familj. Skämdes bort med fika (hembakt) och grillad korv. Satt mest i en stol i solen och (frös, tog på en kjol, lite för tidigt med det...) hade det gott. Gosade lite med mini-mannen Mio, hörde på ungarna som busade, surade, lekte och hade det allmänt bra.

Eftermiddagen har tillbringats i badrummet (var annars?) men nu är det inte mycket kvar. Svärfar gjorde ett blixtsnabbt ingripande när Martin, som nästan aldrig tappar fattningen fick lite panik över taklisterna. Nu är de på plats, liksom dusch-väggarna.

Men inget vatten.


Nu kallar kudden på mig. Imorgon blir det mer bus och stök då en liten kille ska firas. Passerat 1 års strecket. Stort det!

Åh, tänk om jag kunde vara ledig en vecka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0