Dålig dag

Stirrade i taket minst 5 minuter i morse innan jag kunde förmå min stackars, trötta lekamen ur sängen.

Vaknade som kvinna - ni förstår på vilket sätt - haft diffust mol i magen hela dan. Själva arbetet idag var lugnt och fridfullt, vet inte vad som hänt men vi tackar och tar emot dessa dagar.
Hade lite huvudbry om en patient men efter att jag mer eller mindre fick operera bort telefonen från örat efter 1½ timme så löste sig det med.

Fixade sedan födelsedags-presenter x 3, mat och - som kronan på verket till badrummet - en liten kristall-plafond!! (Varje affär utlöste ännu en grad på VAS i mitt huvud men jag ansåg att det fick vara värt det, blev ju trots allt klar med många måsten)

Tada!!! Lyckliga som barn packade vi upp den medan maten puttrade på spisen.

Tada igen!! Trasig prisma!!

Då blev dagen riktigt dålig. Sur som ättika är jag. Ingen rörmockare i sikte heller, svarar inte när vi ringer eller på SMS.

Nu har jag en Ipren som rör sig i sakta mak mot huvudet om magen samt svärföräldrar som är på väg på lite fika. Så det blir bättre, det vet jag. Ska bara sura lite över prismor och opålitliga rörisar medan jag väntar på koffein.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0