Gött sliten

5.20, upp och hoppa och iväg till jobbet. Skönt att vara tillbaka, allt var sig precis likt, hade inte missat ett dugg (trodde jag iofs inte heller...).

Hem.

Nu efter tre timmars grävande och dragande i skottkärror orkar jag inte mer. Ryggen ömmar, händerna är sönderstuckna av ros-taggar (genom värsta arbetshandskarna vi någonsin haft hemma) och håret är fullt i lera. Jag är inte klar utan har nog säkert tre timmars grov-arbete imorgon med - tar bra på dököttet det!!

Bad Lovis hänga med in för tandborstning och nattlinne.

- Nej mamma, det går inte, solen skiner.

Hmm. Det kommer bli en sömnlös sommar hos familjen Johansson om hon inte kommer på andra tankar.

Nu blir det slappa för hela slanten resten av kvällen.
Om jag får inte min minsting vill säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0