Måndag

Tillbaka i verkligheten efter två dygn i sus och dus. Skönt att gå runt och krama flickorna i går kväll. Två av tre sov gott men det var skönt att bara se dom.
Konstigt det där. Knappt ägnat dem en tanke under resan, vi vet att de har det gott med farmor och farfar. Fullständig avkoppling för oss som föräldrar. På bussen hem började längtan.

Varje mil vi kom närmare hem kändes den lite mer fysiskt, saknaden. Som en liten tagg att de skulle ha gått upp i rök under vår frånvaro och inte vara där.
Många goa kramar har jag fått av Lovis nu på morgonen, och hennes försäkran om och om igen att hon älskar sin mamma och pappa.
Ömsesidig kärlek är underbar.

Vi är som sagt lediga idag med. En tur till Karlstad måste bli av, lite viktigt rassel till badrummet måste fixas (fog mm). Måste ta tag i det där med gardinlösningen där inne också.

Men nu ska jag och Lovis gå och dra (dricka kaffe, jag) här hemma ett tag i morgonrock (jag) och pyjamas (Lovis). Finns inget skönare lediga mornar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0