Matchen

(Har i skrivande stund en enda patient... Måste därför delge er...)

Hade planerat att sitta i hejaklacken och peppa de vuxna lirarna. Hur det än var så blev jag lite sugen att hjälpa till att klå de små liven. Iklädd jeans, stödstrumpor och matchtröja i stl 150 (inga skor..) klev jag som stolt mor in på plan.

Dryga minuten in gjorde jag föräldra-lagets första mål. JAG. Magi, slump och tur.
Troligen en dubbel chock-verkan. Jag fick bollen på min klubba och lyckades butta den mot mål. Pojken i målet tänkte nog att den galna mamman i jeans och strumplästen inte var något hot, såg åt ett annat håll och in rullade bollen, sakta sakta.

Linn vrålade över planen:
- Skärp dig! (Till mig, inte lagkamraten, de andra föräldrarna applåderade, även om mitt eget blod tyckte jag var pinsam)

Gjorde efter 5 minuter mitt andra mål. Linn sa ingenting alls.

Efter 17 minuter lade jag ner min själ, slängde mig efter bollen som värsta rygby-spelaren. Visselpipans signal skar i luften och ordet utvisning hördes.
På mig! Liggande spel! Hade ingen aning om att man inte fick göra så. Så länge man är vid liv så får man väl spela trodde jag. Fick sitta i två minuter och skämmas. Jag, Världens Mesigaste Spelare.
Linn blev dock lite nöjdare.

Av någon händelse lyckades barnen vända sitt 4-10 underläge till en vinst. Sånt kan hända även de bästa föräldralag. Vi tog det bra, jag var tvungen att ila till jobbet men de andra sitter väl kvar än och grillar korv och myser.

Två mål. Det lever jag länge på.


Kommentarer
Postat av: Annika

Hahahaaaa tillåt mej skratta! Du är ju jätte duktig! Kan det vara ett nytt proffs vi fått se? Grattis och var stolt över dej själv :)

2009-04-26 @ 13:00:17
URL: http://malteser.blogg.se/
Postat av: Annika

Förresten! De blir ingen tågutflykt hit imorn. Malte ligger sjuk. Tror inte ni vill bli smittade...men OM ni vill så är ni jätte välkomna :)

2009-04-26 @ 13:01:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0