Morgon

Sovmorgon, dryga 3 timmar längre än vanligt. I love min man som tar alla ungar på morgonen.

Nu har jag målat taket i badrummet första gången. Det ar så gröna väggar där inne att det ser grönt ut men det är vitt och kan nog bli rätt bra. Den där gröna primern är så självlysande att det lyser grönt ut genom dörren så jag tror vi har fått UFO-besök.


Nu ska jag skala potatisar som ska bli till mos. Många vänner dimper snart in i stugan och vi (jag) planerar en lunch bestående av korvspecial. Bra mat för lekande barn.
Mammor kan även äta den här maträtten stående. Det behövs ibland. Ni som har/haft riktigt små barn vet vad jag talar om.

Ska bli skoj om si så där 10 år att bjuda hem vänner på lunch.(Jättekul nu med!) Sittlunch (alla ska sitta vid bordet samtidigt). Då kan man kanske prova på det där med fin struken duk och vikta servetter, nu är det bäst med dukfritt och två rullar hushålls-papper.
Fast kul är det =)

Tanken var hur som helst att grilla de där korvarna utomhus. Kanske har inte solen vaknat än, kanske skiter den i att jag är ledig och vägrar komma fram. Så vi får väl se hur det blir. Återkommer i eftermiddag.
 
Ha en bra dag alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0