Rastlös?

- Gumman, jag tar ut husvagnen och tvättar den nu, är det ok?

Jag bara log. Helgdagsafton. Solsken.

- Klart du ska tvätta husvagnen älskling (den ska ju till metropolen Grums imorgon, det är jättenoga där, nästan som Östermalm. Särskilt som värdfolket grävt upp halva trädgården för utbyggnad....).

Min gubbe, som avskyr att tvätta bilar, städar för att han vet att det lugnar mina nerver, älskar att pyssla med vår (för oss ganska nya) gamla husvagn.

Flera gånger i vinter har han smugit in och tömt Torrbollarna. Han vill nog inte erkänna det, men jag vet, han gillar vår husvagn lika mycket som jag..
.  Inte vår på bild men vi har en precis lika fin... en -89:a.

Säkert töntfaktor enorm på husvagn men jag älskar det. Familjen, västkusten, semester. Ingen städning, inga måsten. Standarden kan bara bli låg med husvagn, helt kravlöst. Det blir ok med halv/hel fabrikat, grillat varje dag och oreda = total semester.

Sen är det sådan utrymmesbrist att vi helt enkelt måste umgås med varandra. Och det behöver vi, helst jämt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0