Underbart!

Jag är klar, för stunden, i trädgården.

Solen har gett mig streck efter linnet vid armarna, fräknarna är i full blom (avskydde dem som liten men har nu accepterat dem som en del av mig själv).

Två barn har dragit på övernattning hos kompisar.
Det kom lite plötsligt.
Martin tog fram mat till ett helt kompani (för det var många här en sväng) men när maten stod på bordet hade alla barn, utom Lovis, försvunnit till andra hus så vi har väl rester en lång tid framöver......



Våren är underbar.

Vi njuter av varje ögonblick. Just nu sitter jag och läser en bok på altanen, i solen. (Gick bara in för att starta en ny spellista i Ipoden och fick syn på datorn).
Lovis har byggt en koja bakom min solstol och hennes pladder värmer liksom i ryggen där jag sitter med solen i ansiktet.

Sådana här dagar är det lätt att leva.

(Ska bara byta spellisa igen, den som gick igång var uppenbart Martins... Måste lära mig döpa listor så jag vet vilka som det går att lyssna på.)

Kommentarer
Postat av: Annika

Heeej!

Ska oxå plantera lite.... Får bli en fm i trädgården imorn :) SKÖNT med vår!

2009-04-18 @ 20:44:55
URL: http://malteser.blogg.se/
Postat av: Annika

Haha samma problem med fräknar men idag är de ett tacksamt tecken på att man fått färg :)

2009-04-19 @ 14:30:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0