Vår eftermiddag

Utsökt middag. Som alltid. Min mat blir aldrig så vällagad och god som gammel-mormor Sivs. Så är det bara.

Många roliga historier berättades så skratten nästan lyfte taket av stugan. Det är trångt med oss alla men alltid lika trivsamt.

De små kusinerna 3 och snart 5 år roade sig med att klättra i äppelträden. Alltid roligt att se föräldrar springa ut i strumplästen för att locka ner sina barn, särskilt när ens eget (för en gångs skull) håller sig på marknivå. Stegen flyttades efter två rejäla klättringar bort och lugnet återkom......

Vi har fått en kort kontakt med vår mellanflicka som glad berättade om en härlig dag i slalombacken. Gläds å hennes vägnar, själv är jag lycklig över att hon får leka i snön men att jag faktiskt slipper. Vi har ingen bra relation, snön och jag. Känns konstigt att hon ska vara borta så länge bara. Fyra nätter, rekord i frånvaro.

Nu blir det myskläder, soffa och en flaska cider för att fira ledighet. Martin har fått både öl, snaps, och GT så nu när bilen äntligen är parkerad är det min tur.
Sen är det Berg flyttar in, vet inte vart ikväll men det brukar vara underhållande. Mycket längre än så blir inte min kväll, tippar på att sömnen smyger sig på. Inte gör det mig något.

Det är ju en dag imorgon oxå och att starta en ledig dag utvilad gör mig absolut ingenting.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0