Älgar, kassar och tåg?

Jag har valt världens bästa gudmor till Lovis. Nina.

Igår förbarmade hon sig över argbiggan så jag kunde åka lite karuseller med de stora flickorna. Idag har hon erbjudit sig att ta Lovis till Slotts-skogen medan jag och stortjejerna shoppar. Hon är en ängel, tycker jag.

Lovis däremot, när hon fick förslaget igår (vansinnigt dumt av oss att erbjuda roligheter till en utmattad unge), darrade med underläppen och hon ville inte alls.
- Jag älskar inte Nina, kom det från baksätet.

Nu tror jag, efter att Nina fixat morgon Bollibompa, att känslorna vänt. Älgarna, sälarna och lekparken i Slott-skogen får nog besök idag.

Vi andra ska hitta kläder inför skolstarten. Byxor står högt på listan och lite nya långärmade tröjor.

Sen blir det middag på stan och en fridfull resa hem igen. (Hoppet är det sista som överer en människa).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0