Bekännelser vid köksbordet

Jag:
- Idag har jag gjort något jag vet att du inte kommer att tycka om....

Martin:
- Jaha, vaddå? (Inte särskilt orolig men ändå lite osäker på vad som ska komma, det syns tydligt. Bilkrock, eldsvåda, tokdyrt inköp, han har hört det mesta och stålsatte sig).

Jag:
- Jag visste att jag inte fick men jag var verkligen tvungen...

Martin:
- Ja, vad då?!

Jag:
- Eh....

Martin:
- Säg då! (Lite desperat)

Jag:
- Jag var tvungen att ta din rakapparat och ansa lite i armhålan idag, det fanns inte en hyvel i hela huset, jag skulle ha klänning, jag kunde inte ha det så, med stora buskar under armarna, jag lovar, jag letade överallt efter en hyvel!!

Martin:
- Jag vet att det inte finns några hyvlar, jag har slängt dom.

Jag:
VA!

Martin:
- Du har samma i en evighet, dom blir slöa och fulla med bakterier. Hör på, ENGÅNGSHYVEL, den har man EN gång, inte ETT ÅR....

Försökte förklara att det är först då som de där engångs hyvlarna inte flår en fullständigt under armarna men han förstod inte... Men han skällde inte över att jag lånade rakapparaten heller!

Ska köpa hyvlar imorgon, (det blir stubbigt med trimmer).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0