Dagen idag..

Inskolning. Jag och en pappa kunde gå en 15 minuters promenad. (Hans pojke grinade våldsamt, det gjorde inte min flicka, 1-0 till henne!)

Målade klart rosenbågen, halleluja, regn uppehåll i säkert flera timmar i sträck!

Kände mig duktig och avnjöt en kaffekopp i lugn och ro. Satt i källartrappen och planerade en vinkällare i det nu otäcka utrymmet.
Var inte alls uppmärksam och fick därmed en fiskhåv i full fart rakt i panna. (Jag borde ana vid det här laget att allt, precis allt, kan hända här).
Har nu en bula och blåmärke. Det gjorde så ont att jag spottade ut kaffet över byxorna och vrålade rakt ut. Upphovs-flickan gömde sig bakom lekstugan.

- Puss mamma?, frågade hon sen.

Plockade efter det ett gäng kantareller som skänktes till bättre behövande i Nilsby.

Avnjutit en kväll med allmänt trevligt småprat och skvaller med svärföräldrarna.
Nämnde i förbigående att jag vill ha en dörr till källaren insatt, med fönster i (tänker mig även en dörr som går att låsa då det inte dröjer innan jag har potentiella vintjuvar i hemmet, jag är inte hur naiv som helst).

Svärfar sa åt mig att mäta och beställa, så sätter han in den. Det lönar sig i sanning att måla en båt! Nu ska Martin övertalas till att vi ska göra vinkällaren - igår! (Och så måste jag pressa ur honom någon peng till den där dörren, själv är jag som vanligt pank).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0