Måndags morgon

*Fniss* Martins klocka ringde imorse, själv kurade jag ihop mig under täcket och sov vidare. Två veckor kvar av semestern. Känns lite rättvist, Martin har ändå varit ledig i åtta veckor, Lyx-Pellen! Sen börjar han sitt nya jobb idag så han var ganska uppspelt före läggdax igår. Inte ett spår av söndagsångest. Men det har vi haft så det räcker förr.

Väl nere i köket stod en termos mitt på bänken. Jag vågade inte riktigt tro att det var sant. Att det fanns färdigt kaffe i den. Tänkte först att det nog var något från igår.

Mindre smart skruvade jag därför upp korken och stoppade i fingret. J-vlars vad nybryggt det var! Men jag är glad och tacksam ändå, det var lite kärlek i gesten att koka kaffe till mig.

Nu ska jag tina bullar, väcka Lovis, och få hem vänner. En hård, ledig dag väntar *ler*....

Kommentarer
Postat av: Gubben din

Varsågod, det ÄR kärlek. Älskar dig gumman!

2009-08-03 @ 17:02:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0