Olycka

Jag hörde igår hur sänglampa efter sänglampa släcktes (ja, vi har ett lyhört hus). Martin somnade och mina egna ögonlock kippade.
Dags för sömn.

Då pep Lovis till. En olycka i sängen. Oj vad hon var ledsen! Jag tror det hänt en gång förrut. (Det gjorde att jag i våras tog bort den plastade frottén..... Resten kan ni tänka er själva).

Storgråtande stod hon i sitt våta nattlinne.
- Jag drömde mamma, jag kände inte att jag var kissnödig - nu blev det tokigt!, grät hon. Och jag fyser, och det svider på benen!

Fick lugnt förklara att det inte var någon katastrof att tala om, värme finns i duschen och då försvinner svidet oxå. Martin fick uppgiften att renbädda.

Vi jobbar ba ihop om nätterna, minuter senare befann sig en nyduschad tjej med rent nattlinne i renbäddad säng.

- Nu svider det väl inte längre gumman?, undrade jag när jag stoppade om henne.
- Jo, i mina ögon!
Någon minut senare hade hon somnat.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0