"Troll"

För tre veckor sedan parkerade jag bilen och gick in i huset.

Sedan dess har mina nycklar varit borta, igen.

Vi har letat igenom varje jacka, kontrollerat gräsmattan och tittat i alla lådor. Inga nycklar. Eftersom det är helt omöjligt för mig att ta mig hem utan nyckar visste jag att de fanns här hemma.
Därför misstänkte jag troll eller spökeri. De kan ju inte gå upp i rök!

Idag när vi kom hem från Grums låg mina nycklar på byrån i hallen, som sig bör, likt ett mirakel.

Gick till Julia som satt i grodan ro på altanen och frågade var, vem, hur???!!

Jo, hon hittade dem i lekstugan. (Vad hon gjorde där sa hon aldrig).

Hur de hamnade där inne har nog inget med trolleri eller spökeri att göra. Jag har en misstänkt..... (som jag trott slutade stjäla och gömma nycklar för två år sedan, måste varit ett litet återfall!)

Kommentarer
Postat av: Marina

Dom såg jag där när vi var in och hämtade kaninmaten, trodde förstås att det var några avlagda som fröken med klackskorna fick ha och leka med;-)Tur att dom kom fram!!

2009-08-03 @ 18:28:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0