Fredagsmys

Nästan alla ska på skoldisco ikväll. Men inte jag och Lovis. Jag har med varm hand gett bort mitt vaktpass till Martin (han fick två, jag inget).

Julia och Martin är redan i skolans matsal och sköter musiken åt knattarna. Linn har två kompisar här och de fejar och fixar med sitt, tills det blir deras tur att bege sig till skolan. En hel del fnitter sipprar ner från övervåningen.

- Vi har skitmysigt, sa Linn i förbigående.

Så bra.

Inser att jag runt klockan åtta kommer bli helt ensam. Lovis brukar somna tidigt. Och det gör mig absolut ingenting. Känner mig grymt sliten. Tät i hela huvudet. Misstänker att det inte finns ett dugg att se på tv,n heller så jag kryper nog ner under täcket tidigt.

Så blir fredagsmyset när man är sjuk, hoppas ni har det roligare.

Kommentarer
Postat av: K

Återigen: Krya på dig!!!!!!!!!!!!!!!!!

2009-12-11 @ 20:25:44
URL: http://skorpsmulorochsandaletter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0