Inte populärt

När jag jobbar ringer jag alltid hem en gång under passet. Alltid.

Bara en check att allt är ok, ibland tar samtalet bara några sekunder.

Det är sällsynt att jag jobbar natt men den där lusten att ringa hem kommer alltid då med. Fast jag ringer ju inte. Undrar hur familjen skulle reagera om jag gjorde det?

- Hej älsklingar. Vad gör ni?

Till 99,9% skulle svaret bli: - Sover!, med ett efterföljande klick i luren. De skulle sedan se till att få ett vårdintyg på mig då jag uppenbart har blivit galen.

Men det skulle vara roligt att ringa dem, och bara höra att de har det bra.

(Ja, detta var verkligen ett inlägg för att hålla sig vaken, nu tassar John Blund på ögonlocken så det svider ordentligt!).



 


Kommentarer
Postat av: Malin

God Jul!!! Hitta till din blogg via bengan! Hoppas allt är bra med dig o familjen så klart?! Kram Kram

2009-12-25 @ 02:56:39
URL: http://fruandren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0