Polska flickor

De har ganska många polska medarbetare i Norge på själva fabriken. De bor och lever sitt liv i Norge, med norsk lön så det är inte synd om dem. (Inte slavar om ni förstår). De är kända för sin arbetsmoral och nogrannhet och är en mycket uppskattad arbetskraft.

Deras flickvänner däremot...
Dom är det nog lite synd om iaf. Musikant kjolar och höga klackar. Kunde inte låta bli att viska lite till min bordsgranne att jag "trodde väl att flickvännerna kunde få ledigt en julbordskväll". Fick medhåll och sen log vi medlidsamt på dessa flickor hela kvällen.

Fast ett litet styng av avund kände jag. De knallade runt på skyhöga, smala klackar utan antydan till darr i vristerna. DET skulle jag också vilja kunna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0