Sjuk!

Kände redan igår kväll när jag låg och läste att det stack i halsen. Sen eskalerade det hela succesivt hela natten med mer ont, tät näsa och huvudvärk.

Efter stort övervägande ringde jag mig sjuk. Det händer i princip aldrig och jag har hemskt dåligt samvete för det. Måndagar är måndagar på jobbet och varje arm skattas högt men... Det gick bara inte.

Ska kila tillbaka till sängen nu. Ska bara borsta munnen ett par gånger till. Den smakar död och det är det jag tycker är jobbigast för stunden.
Iprenen är på gång för fullt, nässprayen har gjort sitt liksom mucoanginen. Men colgate fixar inte den ingrodda förkylnings munnen.

 Fungerar riktigt bra om det inte är bakterier i halsen för då kan man lika gärna slänga dom. Men idag har de imponerat på mig. Vilket också måste betyda att jag snart är frisk. På Martin och Julia blåste det fort över. Hoppas jag har samma tur!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0