Älska

Ikväll har jag blivit påmind om livets skörhet.

Vi var många som sträckte oss över vår förmåga men ett liv gled oss ur händerna. Tungt.

Vi vet aldrig vad som väntar runt hörnet. Vi vet aldrig vad som sker imorgon. Jag tänkte i bilen på väg hem att jag ständigt prioriterar fel saker.

Vad är väl lite smulor, en full tvättkorg och lortiga fönster. Är det verkligen det jag vill att mina barn ska minnas den dag jag inte längre finns, att jag höll fint här hemma?

Eller ska de minnas att jag älskade dem, tog mig tid och var en god lyssnare?

Jag ska se till att älska dem så de aldrig någonsin, någongång, tvivlar på vad jag i hjärtat har satt högst.

Kommentarer
Postat av: Moster

Mycket kloka ord Maria!!!!!!

Kram från mig!

2009-02-04 @ 10:00:38
Postat av: A

Inte bara jag som är sentimental märker jag!

2009-02-04 @ 12:44:57
URL: http://mejamums.blogg.se/
Postat av: K

Fina ord Maria! Well said!

2009-02-04 @ 19:41:30
URL: http://litenarvid.blogg.se/
Postat av: Marina

Jag blir helt tårögd när jag läser dina kloka ord...."nu måste vi plocka ihop för mamma ska dammsuga" ett uttjatat uttryck. Det är nog dags att prioritera om som du säger. Kram

2009-02-04 @ 20:59:29
Postat av: Anonym

Mamma Mu.

Om jag nu skulle lyckas överleva dig (vilket inte är troligt då jag väl är ett halvt sekel äldre än dig) så är jag säker på att vi alla kommer att minnas dig som en som älskade oss alla och en så god mor som du är finns det inte många av. Det vet jag för det har jag sett. M

2009-02-04 @ 22:40:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0