Dröm i uppfyllelse?

I flera år har jag drömt och fantiserat om ett nytt badrum. Ett stort, kaklat, med golv-värme och badkar.

Igår sa Martin plötsligt, när jag tittade på GA:

- Pappa kommer första veckan i mars och börjar med badrummet.

VA?!
PANIK!

Jag har inte planerat klart! Det låg ju ett år fram i tiden! Nu är det plötsligt två veckor. Vi måste till banken och vi måste en massa andra saker också som jag inte vet hur det ska lösas.

Kära besvär dock. Vi kan bara inte tacka nej till två superduktiga armar som erbjuder sig att hjälpa till. Men en låda till med Losec får det väl bli, och en massa ritande och funderande de närmaste veckorna för när svärfar kommer in genom dörren vill han ha en ritning. Och det ska han få. Sen ska vi (svärfar och jag, Martin lägger sig aldrig i) diskutera den där ritningen ett tag och slutresultatet blir bäst.

Men jag vet att det kan komma saker emellan, därför frågetecknet i rubriken. Men om det inte kommer något emellan har vi ett nytt badrum till sommaren!

Håll tummarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0