Möte med "de stora"

Skolan har varit i ishallen idag och haft gympa. Tjejerna var superladdade och hade åkt ordentligt, slitit på riktigt.

Men när jag kom hem bad de mig omgående att tända pannan för att få duschvatten. Kanske mörknade min blick en aning.
Ungar som inte tvättar sig efter fys-aktiviteter har alltid äcklat mig, särskilt på gymnasiet när "de snygga" i klassen ansåg sig för fina för att kliva in i det allmänna utrymmet utan helt enkelt drog på sig kläderna och sprayade på ett nytt lager parfym. Jag undrade om de någonsin begrep vad snuskigt sånt är. Men det tror jag inte. "De snygga" i min klass var inte medlemmar i Mensa.
Oj vilken utsvävning det blev nu då!

Julia ursäktade sig omedelbart och Linn hängde på, liksom Julias kompis.

-Det luktade helt fruktansvärt, mamma! Det var snus och lort både på golvet och väggarna, jag klarade inte av att gå in där!

Behöver jag säga att pannan är tänd och att de har min fullaste sympati?

(Dagen ris går till stora, fräsiga hockey-pojkar som inte har vett att lägga snusen i papperskorgen). Så fint, det ser ut att vara en insändare av en tant, av typen tvättstuge-polis.

Kommentarer
Postat av: Annika

Tihi! Ja snus på golv o väggar är inte trevligt. Hoppas duschen blevvarm för tjejerna :)

2009-02-12 @ 19:29:20
URL: http://malteser.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0